Sökmotoroptimering med större söknogrannhet

Sökmotoroptimering

För webbdesigners idag kan skapa en webbplats betyda en hel del än bara funktionalitet, användbarhet och estetisk överklagande. Idag kräver varje nyfödd webbplats en grundlig integrering av sökmotoroptimeringsprotokoll (SEO) för att bli genomsökningsbara och bli indexerade av sökmotorer som Google.
En bra webbplats kan locka till stora mängder trafik. Men för att säkerställa att din trafik är relevant, geospecifik och hämtar från målsegmentet måste du använda SEO korrekt. Enligt en del HubSpot-forskning undersöker 77% av människor ett varumärke innan de kommer i kontakt med det. Det innebär att din webbplatsdesign, struktur, innehåll och marknadsföring måste vara bra om du vill ha spektakulära sökresultat!
Både off-page och on-page SEO är absolut nödvändiga för rankningsprocessen för alla webbplatser på Google. Här kommer vi att diskutera varför webbdesigners bör veta om på-sidan-SEO tillräckligt bra för att skapa en webbplats som inte bara lockar besökare utan också rankas ovanpå GoPs sökresultatsidor (SERP).

Högre rankning

På sidan SEO ingår många element som HTTP-statuskod, webbadresser och deras vänlighet med sökmotorn. Andra aspekter inkluderar korrekt tillägg av metataggar, beskrivningar och ytterligare rubriktaggar på din söklänk på Google SERPs. Alla dessa element gör en stor skillnad i SEO på sidan. Därför måste en webbdesigner som känner till dessa uppgifter veta när de ska appliceras i rätt ordning så att webbplatsen får högre ranking på Google.

Större söknoggrannhet

Med det växande antalet internetanvändare har efterfrågan på data också ökat. Det finns så många märken för en liknande produkt, över hundratals nätbutiker och många grenar av samma märke. Innan någon potentiell kund gör ett utseende i en butik, är de högst sannolikt att söka dem på internet. Statistiken stöder detta tydligt eftersom 18% fler kunder föredrar Google över Amazon för att leta efter en produkt och 136% av gånger föredras en sökmotor över andra webbplatser för samma ändamål. På samma sätt leder lokala sökningar till 50% av mobilanvändarna för att ta en rundtur till närliggande affär inom 24 timmar. Detta gör att webdesigners behöver veta om SEO på sidan så att kundens affärssida är mer synlig på webben.

Mer mobil trafik

Tillståndet för inkommande rapportering tyder på att generering av trafik är en av de viktigaste marknadsföringsutmaningarna för webbdesigners och marknadsförare. Webbdesigners har möjlighet att integrera SEO-mätvärden från början och inte bara göra webbplatsen mer användarvänlig, men också enhetlig. Enligt marknadsföringsteknik fakta från Sweor lämnar 57% av de mobila användarna ett varumärkes webbplats om den har en dålig mobil responsiv webbplats. SEO hjälper dig att förbättra dessa brister och lägga till högkvalitativt visuellt innehåll för bättre marknadsföring. Designers kan använda detta till sin fördel och fokusera på att bygga en attraktiv, rankbar och mottaglig webbplats

 

Sökmotoroptimering

 

Läs fler inlägg >>

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *